péntek, február 01, 2013

Székelykáposzta

Mintha receptes-bloggá válnék? Mostanság a nagy-nagy télben, nagyon kívánom a káposztás ételeket. Pár hete töltöttkáposztát készítettem, egy hétig ettük, de nagyon jó volt. Ma pedig a székelykáposztához volt kedvem. Igazából még soha sem csináltam, és ez is nagyon jól sikerült. Igaz be kell valljam, csirkehúsból készítettem, hogy hamarabb megfőjjön. Tettem bele szalonnabőrt is, hogy legyen kis füstös íze.



Jó néhány receptet megnéztem és ez tetszett a legjobban.Persze nálam kicsit mások voltak a mennyiségek, meg a tejfölt csak a tányérban tettük hozzá, jah, és a vége felé egy deci rizst is tettem hozzá, sok receptben olvastam, és szerintem attól még jobb lett (bár tartottam tőle). És ha még valamit írok, akkor az már nem is ez a recept, pedig egy lábasban főztem az egészet, nem külön a káposztát és külön a húst. Hm..
Szinte mindig variálok!

http://www.tutireceptek.hu/erdelyi-szekelykaposzta
Hozzávalók:
1 kg. sertéscomb vagy dagadó,
3 nagy fej vöröshagyma,
1 és fél kg. savanyú káposzta,
2 dl. olaj,
l evőkanál fűszerpaprika,
3 dl. tejföl, só,
őrölt fekete bors,
1 dl. félédes fehér bor

Elkészítés:
A savanyú káposztát megízleljük. Ha nagyon savanyú, akkor átöblítjük vízzel és lecsepegtetjük.
Az olaj felét felhevítjük, és ebben a káposztát addig pároljuk, amíg félig átfő.
A vöröshagymát apróra vágjuk és az olaj másik felén megpirítjuk, majd megszórjuk fűszerpaprikával. Összekeverés után hozzáadjuk a kis kockákra felvágott húst és pár percig állandó kevergetés mellett pároljuk, majd meleg vízzel felengedjük, puhára főzzük. Ekkor hozzáadjuk a félig főtt káposztát, a bort és ízlés szerint borsozzuk, ha szükséges sózzuk.A teljesen megfőtt ételhez hozzákeverjük a tejfölt,még egyszer felfőzzük és tálaljuk.

Tanácsok:
Félbarna kenyér, rozscipó illik hozzá.

Elkészítési idő: 65 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése