hétfő, február 11, 2013

Kicsit megint tél van

Tegnap este újra havazott. Csendet havazott, szépet. Senki és semmi sem mozdult. Az első nyomok Szabolcs léptei voltak a kocsibejárónkon, meg a taxi keréknyomai, amivel munkába ment ma reggel. Aztán persze a kesze-kusza nyomok felismerhetetlen jeleket rajzoltak az utcánkra. S azt is feketére festette az olvadás. Majd meglátjuk mit hoz a ma éjjel.
Tartozom még a jelmezes képekkel. Áronommal Magyar Iskolába járunk minden második héten. Nemrég kezdtük és nagyon szereti. Korosztályonként külön csoportok vannak. Ő a 3-5 évesek között van. Énekelnek, verset mondanak, körjátékot játszanak. Magyarok között van, és élvezi, hogy kiengedheti a hangját és hogy értik mit mond és ő is érti mit mondanak neki. Most szombaton volt a jelmezbál is. Már jó ideje készültünk rá, és minden nap, szinte minden órában más akart lenni. Nagy nehezen sikerült a lovag mellett dönteni, s én nekiláttam a jelmeznek. Az internetet átböngésztem, hogy mit lehet venni, hogyan lehet készíteni, stb. Sok jó jelmez volt, és sok ötlet is, bár az ötletek javarésze igen csak rettentő kreatív anyukák varázslata. Én varrni sem tudok, és nem is vagyok túl kreatív, de azért összehoztam valamit. Vágtam, ragasztottam, lyukasztottam.. és örömmel töltött el a nap végére, hogy én csináltam. Vettem egy fekete pólót, egy feket szűk nadrágot, fekete zoknit és fekete cipőt, mindet a helyi olcsó boltban. Itthon kerestem régi ruhákat. Egy fehéret, amiből a ruhája lett, aztán pirosat, amiből a címer készült és a fehérből a címerre a csíkok. Vettem ruha ragasztót is, így nem kellett varrnom. Találtam egy régi övemet, megtört már és elromlott a csatja is. Elvágtam, a nagyobb részt derékra kötöttem, míg a kissebbet fejpántnak csináltam meg. Készítettem papírkardot is, bevontam alufóliával, de nem bírt sokat, meghajlott, megtört, így a kard is bolti lett. Kicsi lovagom boldog volt az eredménnyel!






S hazafelé menetben még beugrott a sakk-nagymester órájára is. Sokminden érdekel egy ilyen korú kisgyereket.


1 megjegyzés:

  1. Milyen jó, hogy van ott magyar iskola! És igazán ügyes lett a jelmez! Nálunk idén a papgyerekek megadták a módját: volt boszorkány, csontváz, két batman, mindenki talpig feketében:))))

    VálaszTörlés