szombat, június 27, 2020

Évforduló és műtét

Májusban volt egy éve, hogy másként kezdtük élni a világunkat. Nem önszántunkból tettük. Aztán karantén már hónapok óta. Az is kényszer. Sokat főzök, akartam fotózni, de valahogy ahhoz se volt kedvem. Aztán kirándulunk is sokat, szép fotókat készítek, de azokat se volt kedvem feltenni. Aztán műtét is lesz. Július 20.-án. Attól is félek, rendesen. Július 12-én hazaküldjük Áront. Legalább neki legyen nyaralása. De szeretnék már hazamenni, jó kis balatoni nyár. Hiányzik. Valahogy elmúlt az a képességem, hogy szépen szedjem össze a mondatokat és valami legyen is ebből a blogbejegyzésből. Azért is odázom el mindig. Már többször nekikezdtem, félig megírtam, nem tetszett, otthagytam. Valahogy bennem ragadtak a gondolatok, nem tudok a megosztás gombra kattintani.. Pedig próbálkozom, de tényleg.
A mindennapok csak úgy jönnek-mennek. Főzés, mosogatás, mosás, takaritás, olvasás, tv-zés, kertészkedés és persze tanulás Áronnal.
Főzés: rendelünk. Mármint nem ebédet, hanem egy dobozt, amiben benne van minden  hozzávaló és a recept is. Áronnal együtt csináljuk, nem árt, ha tanulja a főzés rejtelmeit is.
Mosogatás: mosogatógéppel. Sokat segít, hogy van. Áron pakolja ki a tisztákat, általában naponta kétszer. Szabolcs meg én pakoljuk be.
Mosás: mosógép. Én bepakolom és Áronnal együtt kiteregetjük az udvari szárítóra, majd beszedjük, ha megszáradt. (Nem írtam a vasalást. Néha, ha muszáj. Egy kosárban vár. És vár. És én is várok.)
Takarítás: nemrég vettük egy kis önállóan körbejáró porszívót. Nagyon élvezem a takarítást vele. Amúgy a takarítás nem túl sok, néha a fürdőket kitakarítom, meg a felmosás, néha ablakpucolás.
Olvasás: kindle. Könyvolvasónk van, és nagyon sok könyv, sohasem fogyunk ki belőle. Néha Áronnal veszekedünk, hogy ki olvasson.
TV: szeretem a sorozatokat ( Crown, Modern Family). Áron pedig most 10 és fél évesen elkezdett 12+ os filmeket nézni. Star wars, Karib tenger kalózai és társai. (Ehhez tartozik még a játszás Áronnak, laptopon, XBox 360-on, táblán és telefonon. Elég szigorúak vagyunk, de lassan itt a nyár, és engedünk többet. Szereti a Minecraft-ot, Eve online-t, meg a Blender-t is. Érdekli az űr, a jövő, a programozás és dolgok tervezése.)
Kertészkedés: Szép lett az udvarunk, tele növénnyel. Sose volt ilyen szép. A végén még megérjük, hogy paradicsomot is szüretelünk.
Tanulás: hmm... Áron szeptemberben fog felvételizni a felső iskolába, ami olyasmi, mint otthon a 6 osztályos gimnázium. Kettő teszt lesz, egy angol és egy matek. 10 perc mindegyik. Nem könnyű. Már gyakorolja őket. Néha 80-90 %-os, de néha csak 60%.  Sok a figyelmetlenség, elírás benne. Ami ennyi idősen érthető. És én értem is, de a teszt most lesz! Mi lesz velünk. Ha nem jól sikerül neki, akkor helyi iskoába kerül. Az sem rossz végül is. Nos ez a tanulás most neki.
Szabolcs dolgozik itthonról, valószínű, hogy év végéig így is marad. Most rendelt magának nagy monitort, gurulós széket, meg néhány apróságot, hogy kényelmesebb legyen neki az itthon dolgozás.
Nos, hát ezek vannak mostanában. Készülünk arra, hogy Áront hazaküldjük, aztán karanténba vonulunk, majd koronavírus teszt, majd műtét, utána sugár, és a többit majd meglátjuk..


Oh! Most jut eszembe. Glutén és laktóz érzékeny lettem. Szóval elbúcsúzhatok a fincsi Big Mac-től.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése