péntek, december 20, 2019

Karácsonyi fények

Áronom egyedül összerakta a karácsonyfát és utána feldíszítette. Elsőre nem is tűnik olyan nagy dolognak, pedig az. Műfenyőnk van. 10 éves. Áronnal egyidős. Néhol már nem világít, de mindig úgy fordítjuk, hogy egész jól mutasson. Először azt hittem nagyon nehéz lesz kibírni, hogy ne javítsam ki úgy, ahogy én szeretném, de végülis alig mozdítottam át pár díszt. (nem is én lennék, ha kibírtam volna)


December elején kezdtem el írni ezt a bejegyzést, hogy milyen jó is korán fát állítani, mert a sötétség, meg a tél, meg - na itt jönne, hogy a hó, de helyette - az eső, ami esik. Sokat. Az utóbbi hat hétben alig volt pár nap szünet. Nem voltam sétálni sem. Hogy aztán ez lenne-e az oka vagy sem, de a vérnyomásom magas lett. Elkezdett fájni a fejem. Sokat. És eszembe se jutott megmérni a vérnyomásomat majd egy hónapig. Na hát most mérem, hogy írjam, hogy majd megmutassam a dokinak, aki majd felírja a gyógyszert, s aztán remélem majd nem fáj a fejem. Amiről jut eszembe a hajam, ami már van a fejemen és a sapka, ami már egyre kevesebbet van a fejemen, és az is lehet, hogy hamarosan olyan fotót is teszek fel, de most még nem. Voltam fodrásznál, aki kicsit igazított rajta. Oké, tényleg nem látszik sok belőle, de majd legközelebb..



A lényeg, hogy jártomban-keltemben már kendőzetlenül is mutatkozom, ha épp úgy tartja kedvem. Bár nem is kedv kérdése. Inkább a hőhullámok irányítják a sapka lerántást.
December 24-én lesz az idei év utolsó kezelése. Herceptin és Perjeta nevű célzott terápiát kapom. Januárban megint lesz CT és ultrahangos vizsgálat, aminek eredménye is lesz, s persze addig izgulás van, hogy milyen lesz az az eredmény. Jobb? Rosszabb? Ugyanolyan? Eddig elkerültek a megfázásos, influenzás betegségek. Ha volt is egy kis köhögés, nátha, hamar elmúlt. C vitamint szedek. Meg ABC-t iszok, nem minden nap, pedig jó lenne minden nap inni. A mint alma, B mint cékla és C mint répa (persze angol rövidítés), összeturmixolva. Anyu főz. Meg süt is. Van új sütőnk és sokkal jobb, mint a régi. A karácsony is közeledik.

"Nől a dér, álom jár,
hó kering az ág közt.
Karácsonynak ünnepe
lépeget a fák közt."

Weöres Sándor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése